Galatasaray Başkanı Dursun Özbek, Divan Kurulu toplantısında konuştu.
Özbek açıklamalarında şu ifadeleri kullandı:
"Galatasarayımız, hedeflediğimiz ve hayal ettiğimiz şekilde sürdürülebilir başarıya ulaşmak için yoluna devam ediyor. Biz de yeni sezon hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Harcama limitleri açıklandı. Harcama limitlerinde rakiplerimizle aramızda oluşan fark, Galatasaray'ın finansal açıdan doğru yönetildiğinin göstergelerinden biridir.
“UEFA'dan gelecek gelirle limitimiz 11-12 milyar TL civarına çıkacak”
TFF'nin harcama limiti dediği şeyi basitçe anlatmak istiyorum. Tüm kontratlar, harcamalar, sponsorluklar TFF'de kayıtlı. TFF, bu yapılan çalışmaları, örneğin kulübün gelir elde edebileceği kalemleri alt alta yazarak topluyor. Futbol için yapılacak maaşlar, vergiler, teknik heyet ve tüm giderleri alt alta yazıp topluyor ve diyor ki, tüm harcamalar için ancak gelirlerinizin yüzde 65'ini kullanabilirsiniz. Açıklanan bu rakam, futbola ait gelirlerimizin yüzde 65'ine karşılık geliyor. Bir nokta eksik, UEFA'dan bu sezon kazandığımız yaklaşık 30 milyon Euro'ya yakın gelirimiz olacak. Ne zaman, eylül ayı gibi. Bu rakam da açıklanan harcama limitine eklenerek yaklaşık 11-12 milyar TL civarına ulaşacak.
“Rakiplerimizin limitinin toplamı bizim rakamımız kadar değil”
Galatasaray Spor Kulübü'nün finansal yapıları incelendiğinde, harcama limiti olarak ifade edilen şey yüzde 65'e denk geliyor. 11-12 milyar civarında. Rakiplerimizin toplamı, bizim rakamımız kadar değil. Bu durum, Galatasaray'ın özellikle futbol seviyesinde nasıl yönetildiği, gelirlerinin ne düzeyde olduğu ve finansal yapısının durumu hakkında önemli bir açıklama getiriyor. Bu açıklamayı yapmak zorunda hissettim kendimi çünkü bazı yanlış anlamalar da oluyor. Açıklanan 9 milyar, ilavesiyle 11-12 milyar TL futbol takımının maaş, vergi, bonservis ücreti olarak yapabileceği harcama limitini gösteriyor.
Transfere dair
Elbette en iyi transferler için çalışıyoruz. En iyi takımı, en başarılı takımı oluşturmak için çaba gösteriyoruz. Bu konuda en ufak bir tereddüt yok."





